2013. szeptember 27.

Az a rohadék "i"..



Anyu meg közben pucolta a krumplit és intett a szemével, hogy kezdjek már végre neki az olvasásnak, mert napeste lesz, mire ma is végzünk.
Én meg csak a  paprikás krumplira tudtam gondolni, végül nekikezdtem. A cím elolvasása nagyon jól ment. Mosolyogtam, gyorsan lesz itt vacsora! Sőt  még az első sor is úgy, ahogy elment, majd jött egy hosszúnak ígérkező szó. Utáltam ezeket a hosszabb szavakat. Többtapsos, azaz több szótagúak volt.A gyomromban éreztem ilyenkor  valami erős szorítást, nem olyat, mint a hányingerkor, de valami görcsös hullámzó érzést és vele egy időben  a fejemben egy gondolatot, hogy na most jobb lenne azonnal elmenekülni.  Menekültem én a fejemben mindig egy szép, békés helyre. Tudtam azonnal, hogy indulni kell, ha ilyen szavakat látok. Én időkapszula nélkül is  jó időutazó és világ analizálóvá értem az olvasás tanítás végtelen folyamatában. Közben   fizikailag  persze ott ültem a konyha asztalnál  és meg kellett küzdenem  azokkal  a rohadék hosszú szavakkal.
Rátekintettem a szóra, láttam milyen végtelen hosszú és egyszerűen nem mertem belekezdeni a hangos olvasásába. Féltem. Féltem tőle, sőt attól is féltem, hogy egyszer kiderül, hogy apu nincs is Amerikában. Aztán mégis elkezdtem és valami hangok ki is jöttek a számon. Az eleje egy részét elolvastam,- gondoltam így jó lesz, majd a végénél improvizáltam. Anyu észre vette, hogy valami nem jó,
- Olvasd Újra!


Na ezt az Újra baromságot meg még jobban utáltam a hosszú szavaknál is, hiszen hogyan a francba csinálnám újra, ha egyszer halvány sejtésem sincs mi a fene az a valami ,ami krikszkrakszok formájában valami állami  nyomdász biggyesztett oda. Ellenségeim voltak a betűk a hülye sok alakjukkal. Egyiknek erre dőlt a hasa, a másiknak amarra. Az egyik szára föl, a másiké le, de van olyan, amin vessző van, van amin semmi, és van olyan, amelyiken pontok voltak és az se mindegy, hogy mennyi! ÁÁÁ!! Ki tud ezek között eligazodni? Olyan, mint egy félelmetes zúgó sötét erdő, hatalmas inas lomb nélküli fákkal,amiben semmi mást nem lehet csinálni csak rettegni. Ott ülök egyik tövében és végem van. És én rettegtem. Rettegtem tőlük, mert ha megláttam őket  kiszámíthatatlan válaszok jöttek az agyamból és a szám még bonyolultabb torzult alakzatban formált valami hangot. Az i” mások szerint egyszerű és kedves, mert egy kis vonalka rajta egy ponttal, de nekem maga volt a titkos kódrendszerek rettegett jele. Néha olvasás, vagyis a betűk kisilabizálása közben megtorpanva ijedve néztem anyura. Ő ilyenkor a hüvelykujját zászlóként emelve mutatta felém és mondta: i, szívem i!!! Aztán ilyenkor oda ült mellém és kiolvasta szót. Ilyenkor megkönnyebbülve én is elmondtam utána. Belül tudtam , hogy nem az lehet odaírva, de ezt neki nem mondtam, mert akkor megint elolvastatja velem. És én meg nem tudom újra  elolvasni, sőt a rövid távú memóriám se volt olyan jó, hogy emlékezzek is rá, hogy ő mit olvasott fél perce. Nem értettem, miért nem értették meg, hogy én ezt az olvasás dolgot nem  tudom és kész. A  Jancsi bácsi se tud járni és senki se piszkálja, hogy Na csak próbáld meg! 

/Részlet a Disz-esek című hosszabb írásból/

Nincsenek megjegyzések: